Puan Türü Değişen Bölümlerin Hal-i Pür Melali...

Sevgili üniversite adayları,

Çok karizmatik duruyor de mi?

Hele bir de üniversite öğrencisi olun, "sevgili üniversiteliler" diyeceğiz ve o zaman çok daha havalı duracak. Yürüyüşünüz değişecek. Şaka olm şaka! Hiç bir şey değişmiyor, büyük beklentiye girmeyin...

Az kaldı. Tilkiyi yüzdük, burnundan da sıyırdık. Şimdi derisini tuzlamakla meşgulüz.


Hayvan severler n'olur kızmasın! Sözün gelişi öyle olduğu için bu tasviri yaptık. Yoksa tilki de sevdiğimiz ve değer verdiğimiz hayvanlardan biridir. Bize gelişi bu yani, yoksa dükkan sizin. Hayvan sevgimiz de en az insan sevgimiz kadar derin. Ekosistemin bozulmadan, ilelebet baki kalmasını temenni ediyoruz. Yoksa başka türlü bu kubbede hoş bir sedanın bakiyesi mümkün olmayacak...

Ben ne için klavyenin başına oturmuştum? Unuttum İyi mi!

Hah. Hatırladım! Şunun için...

Bu sene bazı bölümlerin puan türü değişti. Kamu, Gazetecilik, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (vay beh... yalnız bu bölümün adını yazıncaya kadar iki yılı bitiriyorsun) vs...

Adaylar kılavuzu açtıklarında bu bölümlerin karşısında çizgisellikten başka bir şey, bir bilgi görmediler. ÖSYM'de sistem böyle işliyor. Bir bölümün genetiğinde bir değişim olmuşsa ona ait önceki yıl verilerini sistem hiç görmüyor. Diyor ki; kardeşim puan türünü değiştim, o halde sıfırdan seçeceksin.

Tabi demesi kolay da gel adaya anlat. Aday da haklı. Çünkü elinde bir veri yokken hangi üniversitede, hangi bölümü, neye göre seçsin. Çünkü bizde tüm tercih süreci puan-sıra ikilisinden başka bir veriye dayanmıyor maalesef. Kimi öne, hangisini arka sıraya yazsın.

Lafı uzatmayayım. İşte ben bunu çalıştım.

Bir kere TM ve TS'de hangi bölümlerin puan türleri değişti onları bu dosyaya aldım. Bir de bu bölümlerin 2015 yılında oluşmuş eski puan ve sıraları verdim. Ayrıca 2015 yılında şayet bu bölümler yeni puan türleri ile öğrenci alıyor olsaydı yaklaşık ne olurdu şeklinde bir soru sorarak onun cevabını bulmaya çalıştım.

Yorucu oldu mu? Evet. 

Doğruluk değeri peki? Ne bileyim ben! 2015 yılına göre korelatif bir doğruluk payı var ama 2016'da ne olup biteceğini bilmediğimiz için ne olur ne biter inan bilmiyorum. Bilsem vallahi yazar, tablosunu da yaparım. Yayınladığım dosya bir bilgilendirme içermektedir sadece. Az çok fikir sahibi yapar. Yani hiç bir şey bilmemekten çok daha iyidir.

O halde linkini verelim de mi?

Ahan da linki. Click pls... Aşk ile, şevk ile, hunharca bir daha click pls...

Unutmuşum. Son sütun geçen yıl kaç adayın o programlara tercih listesinde yer verdiğini göstermektedir. Trend bilgisi yani...

Not 1: Yüksekokuldan fakülte bünyesine geçenler için ise bir güzellik düşünüyoruz tabi ki. O da zamanla bu linklerden birinde yayınlanacak. Unuttum sanılmasın.

Not 2:Yalnız ben de olmasam kim yapacak bu dosyaları? Bilmiyorum!

Yorumlar

  1. öylesine bir ünide kamu yönetimi ve siyaset bilimi okumak mı yoksa seneye çalışıp olacakları görmek mi mantıklıdır hocam sırlamam tahminen 75-78 bin tm 3 :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım haline şükret o puana gayet güzel üniversiteler var ben 168 bin ile gideceğim bu bölüme

      Sil
  2. elinize kolunuza sağlık hocam.

    YanıtlaSil
  3. Hocam calismaniz cok basarili ve yararli valla siz yapmasaniz bize bu iyiligi baska yapacak rehberlikci tanimiyorum ,ben mezunum bugun 4tane dershane aradim (dershane dedigim okula donusenlerden) rehberlik servisi alabilmek icin mezunum ve bu yil dershane veya butik ozel ders verilen bir yerede gitmedim bu yuzden tercih icin randevu almak istedim hic biri randevu vermedi sadece kendi ogrencilerine verdiklerini soylediler parasiyla degil mi diyosunuz nuh diyolar peygamber demiyolar simdi siz olmasaydiniz biz ne yapardik bi oturup dusunmek lazim her sey icin cok tesekkur ederiz emeginiz odenemez ellerinizden opuyorum
    Dip not: anladigim kadariyla hazirladiginiz dokumanlardan baz alarak tercih yapicaz di mi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba hocam iyi calismalar.ben turkce ogretmwnligi icin 10 ay boyunca duzenli bir sekilde ders calistim herseyden vazgectim simdi sinav sonucuna bakilirsa puanlar paris siralamar hakkari 😊 benim sormak istedigim su ki gecen yil 34binle kapatmis min.turkce ogretmenligi ben hesaplamalar yaptim hic yoksa 100 ayri yerden ortlama 55 bininci oluyorum sizce gelme ihtimali ne kadar.tesekkurler hocam

    YanıtlaSil
  5. Hocam tercih donemin de en cok istedigimiz üniversiteyi en basa yazmamiz dogru olur mu ornegin istedigim bolum halk ve iliskiler reklamcilik anadolu universitesinde 28bin, benim siralamam ise 25bin geldi diyelim bu bölümü en ust siraya yazmam gelme oranini daha cok arttirir mi , yoksa secimlerimizi en yuksek siralamadan en dusuge dogru mu yapmaliyiz? bu tercih siralmasi yapma hakkinda bilgilendirirseniz cok sevinirim. tesekkurler, saygilar ..

    YanıtlaSil
  6. Hocam selamlar oncelikle bu calismaniz için tesekkurlerimi sunuyorum benim malumatim şöyle ki, benim 2015 lys sıralamam yaklasık olarak tm 3 te 55 bin geliyor puanim ise 367 , beykent universitesi siyaset bilimi ve kamu yönetimi tam burslu kazanma ihtimalimi ne olarak goruyorsunuz?

    YanıtlaSil
  7. Hocam selamlar oncelikle bu calismaniz için tesekkurlerimi sunuyorum benim malumatim şöyle ki, benim 2015 lys sıralamam yaklasık olarak tm 3 te 55 bin geliyor puanim ise 367 , beykent universitesi siyaset bilimi ve kamu yönetimi tam burslu kazanma ihtimalimi ne olarak goruyorsunuz?

    YanıtlaSil
  8. Hocam benim ygs guzel gecmedi ygs.5 de 608 binde ygs.6 da 700 bindeyim lys biraz daha guzel gecti 19.75 cografya,46 edebiyat ,5 matematik netim var siyasi bilimler ve uluslararasi iliskiler istiyorum sizce siralamam nasil olur ve gidecegim bolum sizce bu netlerle tutar mi bunlari merak ediyorum yardimci olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  9. Hocam izmir yüksek teknoloji enstitüsünde makine mühendisliği istiyor oğlum .okulun konumu yüzünden vazgeçirmeye çalışanlar var .siz ne dersiniz

    YanıtlaSil
  10. Hocam tm3 te 26 bindeyim. 24 binlik yer olur mu sizce ?

    YanıtlaSil
  11. Hocam yeni medya bölümünü tercih etmeyi düşünüyorum ama devlet üniversitesi olarak sadece Uşak da var o da bu yıl açıldı sizce bu bölümün is olanakları ve çalışma sahası nasıl yani önü açık bir bölüm mü

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Mesajınız site moderasyonu tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üniversite Taban Puanları Belli Oldu, Taban Sıraları da Yaklaşık Hesapladık...

Üniversite tercihleri başladı, tüm adaylara bol şanslar...

An itibariyle YKS tercih dönemine yine merhaba dedik...