Ek Puanın Genel Sırasını Bulmak!

Ek puanla ilgili zerre bir cümle daha kurmak için değil, işinize yarayacak özel bir dosya için yazıyorum şu an. Ek puan almış Meslek ve Öğretmen liseli adaylara son bir hizmetimiz daha olsun... Bu son ama..! Artık bundan sonra söylenecek tek şey, bu dosyadan alacağınız feyz ile güzel tercihler yapmak.

Ne mi bu dosya?

Hani ek puanınızın genel yerleştirme sırasını bulamıyordunuz ya? İşte bu dosya onu yaklaşık olarak buluyor.

Sadece o değil tabi!

Tüm adayların yerleştirme puanlarına göre yerleştirme sıralarını da üç aşağı beş yukarı tahmin ediyor. Gerçi zaten o değerler sonuç belgenizde var ama olsun, fazla sıra göz çıkarmaz... 

Bu dosyayı mobilde çalıştırmıyoruz ama önce bu konuda anlaşalım. Doğru dürüst çalışmaz mobilde. Aşağıda vereceğim linkten 2010 ve üst versiyon Microsoft Excel yüklü bir PC'ye indiriyorsunuz yani kaydediyorsunuz. Sonra da dosyanın sadece istediğiniz puanlar kısmına genel yerleştirme puanınızı ya da ek puanınızı yazıyorsunuz. Size bir güzel bu sıraları hesaplıyor ve ek puan alacak adaylar alanları ile ilgili bölümleri tercih ederken bu sıraları kılavuzdakilerle kıyaslayabiliyor artık.

Hocam benim ek sıramdaki sıra ile aynı değil diyenler!

Tabi ki aynı olmayacak. Ek sıranız işe yaramayan sanal bir sıra. Doğru olan yaklaşık bu sıralar.

Hadi şimdi dosyaya yürüyelim... Yürü...

Yorumlar

  1. Hocam Merhaba. Milyon kere yazdım bunu da görmeyeceksiniz eminim. Çok sağolun böyle güzel dosyalar hazırlamışsınız. Ama bir şey soracağım. Ben hemen hemen aynı netlerle 2014 yılında ek puanlı 30 bininciydim. Bu sene ek puanlı 2 biniciydim. Hadi diyelim aday sayısıaz ondan 2 k yım. Ama mubarek hocam sizin hazırladığınız dosyada tercih etme genel başarı sıram 217 binlerde. Yani bu nasıl bir matematik? Rastgele hesaplamalar yaptım tabloda. Yani şok oldum. İyi bir üniv en kıytırık bölümüne ygs puanıyla girmek için sizin tablya göre neredeyse full e yakın bir sınav sonucu istiyor. Bu işte bir hata var gibi

    YanıtlaSil
  2. Hocam ek puan tercih falan demisken.. simdi tercihler aciklanacak herkes kaydini yapacak üniye degil mi sonra o ek tercih falan cikiyor iste iste benim icin önemli olan su. Ailemden biraz gizli tercihlerimi degistirdim ama bunlar simdi cikip ya siralaman iyidi niye cikmadi ki diyip arastirmaya baslarlarsa bulabilirler mi 2016nin puanlarini siralamasini? Onlar ne zaman aciklanir daha önceki senelerde ne zaman aciklanmisti ? Bu benim icin asiri önemli hocam :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Mesajınız site moderasyonu tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üniversite Taban Puanları Belli Oldu, Taban Sıraları da Yaklaşık Hesapladık...

Üniversite tercihleri başladı, tüm adaylara bol şanslar...

An itibariyle YKS tercih dönemine yine merhaba dedik...