Ek Kontenjanlar Hazır. Hem de Sıcak Sıcak...

...ve nihayet kısa bir bekleyişin ardından 2016 ÖSYS Ek yerleştirme tercih kılavuzu da yayınlandı. Kısa bekleyiş zira bu yılki adaylar her türlü uygulamayı katmerlisinden uzun uzun beklemeye epeyce alışmıştı zaten. Bi bir ay yayınlanmasa kimsede "hocam daha ne kadar beklicez yea" demezdi mesela. Her neyse geyik zamanı değil hemen dosyalara yürüyelim.


Gençler lisans ve önlisans olarak iki özet dosya hazırladım. Her ikisinde de sistem belli. Hangi bölümde kaç tercih kodu var. Yani kaç program öğrenci alacak ilk sütunda buna değindim. İkinci sütunda o bölüm için ayrılan boş kontenjan sayısı toplamını verdim. Üniversite türleri sütunlarında  ise bu toplam kontenjanı üniversitelere pay ettim. Ben paylaştırmadım olm hemen atar yapmayın. Kılavuzda öyleydi ben de ona göre raporladım.

Bu kadarcık kısa sürede daha ben ne yapayım?

Şimdi top sizde. Öncelikle bu değerlere bakarak seçmeyi düşündüğünüz programların artık kaç tane olduğunu ve kaç öğrenci alabileceğini biliyorsunuz. Bu öğrencilerin hangi tür üniversitelere dağıldığını da biliyorsunuz. Bilmediğiniz bir şey var, o da bu bölümler arasından hangilerini tercih listelerinizde bulunduracağınız. Eh o da yarına hazır olur herhalde, kısmet. ÖSYM PDF kılavuz yayınlasın, biz onu kullanışlı dosya biçimine dönüştürelim, iyi iş.

Bu arada 97'li tayfa için bu son hizmettir bilinsin gençler. Yerleşin şu bölümlere ve bir daha da gözümüze gözükmeyin.

Şaka la şaka...

İstemediğiniz bölümlere falan yerleşmeyin olm manyak mısınız! Hem kaydolmuyorsunuz ondan sonra da bir sürü puan kayıpları falan sizinle uğraşıyoruz. Seneye de yaparız bir güzellik tercihlerde hemen demoralize olmayın...

Hocam niye şu bölüm yok diyenler; Eğer o dediğiniz bölüm yoksa bilin ki kontenjanı dolmuş ve size yer kalmamış üzgünüm gençler...

Kurallara baktım hızlıca. Geçen yıllardan farklı bir bilgiye rastlamadım. Sırf dosyayı hemen yetiştireyim diye acele ettim. Yine bir daha detaylı olarak kuralları gözden geçiririm. Şimdilik bir yenilik dikkatimi çekmedi. Lisanslar için okulun oluşan puanını geçmek zorunlu, önlisanslar için ise öyle bir mevzu yok. Programın puan türünde 150 barajını geçen yürür gider. Kazanır, kazanmaz o başka ama en azından tercih listesinde yer verir...

Hocam yeter artık kuralın zamanı değil yayınla şu dosyaları...

Tamam la tamam...

Hadi indirin lisans (4 yıllık) programlara ait özet bilgileri...

Hocam ben önlisans (2 yıllık) alayım pls diyenler ise buraya...

Şimdiden bilgisayarlarınıza excel programı yükleyin. Teknik hazırlıklarınızı yapın. Çok kolay tercih yapabileceğiniz bir sistemi yine bu adreste yayınlayacağım sabaha doğru. Sonucunuzu yapıştıracaksınız, tercih edebileceğiniz yerleri tek tek göreceksiniz.

Yukarıda linkini yayınladığım dosyalarda sadece KKTC uyruklu adaylara açık kontenjanları liste dışı bıraktım. Uzun uzun sayfa yardırmayalım hem de internet paketinizi üç dosya ile tüketmeyelim...

"Hadi bol şanslar gençler" diye bitirmiştik ya yazıyı...

Siz üstteki dosyaları irdelerken biz de boş durmadık tabi. Tablo 4 ve Tablo 3'ü bölüm sıralı ve kullanışlı iki dosya haline getirdik. Yani üniversiteye göre değil, bölüme göre arayabileceğiniz iki dosya haline geldi tablolar...

Peki hocam o zaman ben tüm lisans dosyasını indireyim o zaman. İndir...

Yok hocam ben tüm önlisans dosyasını indireyim o zaman. Onu da indir...



Yorumlar

Yorum Gönder

Mesajınız site moderasyonu tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üniversite Taban Puanları Belli Oldu, Taban Sıraları da Yaklaşık Hesapladık...

Üniversite tercihleri başladı, tüm adaylara bol şanslar...

An itibariyle YKS tercih dönemine yine merhaba dedik...